‘Enschede, zó leuk én dichtbij’

ENSCHEDE - Enschede Promotie is vorige week de regionale campagne gestart met de boodschap “Enschede, zó leuk en dichtbij’, met als doel bewoners en bezoekers uit de regio te verleiden een dagje naar Enschede te komen. Met de vele winkels, de gezellige horecagelegenheden en het ruime culturele aanbod heeft Enschede alles in huis voor een gezellig dagje uit. En daarvoor is het niet nodig om ver te reizen.

Ook dit jaar besteden veel Nederlanders hun vakantie en vrije tijd in eigen land en kiezen zij veelal voor bestemmingen dichtbij. Deze ontwikkelingen hebben geleid tot de opzet van deze campagne, gericht op bewoners en bezoekers vanuit de regio Twente en Achterhoek die een dagje weg willen.

Steun Enschede
Met de boodschap ‘Enschede, zó leuk én dichtbij’ wordt Enschede als bestemming voor een dagje weg bij inwoners van Twente en de Achterhoek onder de aandacht gebracht. De winkels, culturele instellingen en de horecagelegenheden zijn weer geopend. Met de bewonerscampagne ‘Steun Enschede’ hebben ze de lokale winkels en horeca een boost gegeven. Deze campagne volgt hierop om ook de inwoners van de regio erop te wijzen dat fysiek bezoek weer mogelijk is.

Veel te beleven
Enschede is een bruisende stad met een uitgebreid winkelaanbod, veel cultuur en een groot aantal restaurants, terrassen, eetcafés en andere horecagelegenheden. Voldoende reden om een dag naar Enschede te gaan. Je kan er uitgebreid shoppen, een cultureel uitstapje maken en genieten van één van de vele terrassen op het gezellige horecaplein en omliggende straatjes. Om spreiding in het bezoek te stimuleren, wordt in deze campagne benadrukt dat Enschede zeven dagen per week leuk is. Met het totale aanbod in de stad, de dagmarkt op dinsdag en zaterdag, de wekelijkse koopzondag en de zondagsmarkten die de hele zomer worden georganiseerd, is er elke dag van de week veel te beleven.

Campagnemiddelen
De campagne is gestart met outdoor reclame op bussen en in abri’s. Daarnaast is er een radiocommercial te horen en worden advertenties in print en via online kanalen ingezet. Door een combinatie van outdoor, print en online media kan de doelgroep in de regio met interesse in shoppen, cultuur en culinair heel gericht worden bereikt.

Meer berichten
 
Auto zoeker